ÖZ
Araştırma, üniversitelerin dil bölümlerinde yabancı dil öğrenen Türk öğrencilerinin sosyal medya aracılığıyla yabancı dilde sözel dil yeterliliklerinin öğrenimi ve öğretiminde algılarını saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümünde öğrenim gören yükseköğretim öğrencileri oluşturmaktadır. İngiliz, Alman ve Fransız Dili Eğitimi Anabilim dallarından toplam 125 öğrenci gönüllülük esasıyla araştırmaya dâhil olmuştur. Katılımcıların %79,2’si kadın % 20,8 erkeklerden oluşmaktadır. Katılımcılara 11 maddelik 5’li Likert tipi “sosyal medya aracılığıyla öğrencilerin yabancı dilde sözel iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik algıları” anketi uygulanmıştır. Ölçeğin güvenilirlik sonuçları Cronbach Alpha= 0.83 olarak saptanmıştır. Veriler SPSS programıyla çözümlenmiş, betimsel analizle yorumlanmıştır. Yabancı dil öğrencileri, sosyal medyadan dil öğreniminde ve sözel iletişim becerilerinin geliştirilmesinde yararlanılabileceğini düşünmemekte ve onu daha ziyade bir eğlence aracı olarak algılamaktadırlar. Sosyal medyanın dil öğrenme amacıyla nasıl kullanılabileceğini bilmemektedirler. Diğer yandan sosyal medyayı daha önce dil öğrenmek ve sözel yeterlilikleri geliştirmek amacıyla kullananların sayısı oldukça sınırlı olup yabancı dil öğrencilerini bu yönde bilinçlendirmek gerekli gözükmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder