ÖZ
İnsanlık tarihi kadar eski olan tüketim, zaman içerisinde yaşanan değişim ve dönüşümlerle birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Eskinin, ihtiyacı kadar almak ve çalışmak gibi fenomenlerinin yerini, günümüzde daha çok satın almak için çalışmak, tükettiğinin ölçüsünde var olabilmek ya da olamamak almıştır. Tüketimin soyut anlamda kavramsal içeriğinin farklılaşmasının yanı sıra, tüketim araçları da farklılaşmıştır. Artık, yüz yüze görüşmeler yoluyla yapılan alışverişlerin yerini, fiziki mekândan bağımsız, internet üzerinden e-ticaret yoluyla ve birtakım paylaşım ağları aracılığıyla yapılan alışverişler almıştır. Bu çalışmada, tüketimin ve tüketimde kullanılan araçların geçmişten bugüne değişen anlamı ve bu değişimi körükleyen sosyal ağ paradigması tartışılmaktadır.
0 yorum:
Yorum Gönder