ÖZ
Akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla birlikte, sosyal medya kullanımında hızlı bir artış yaşanmıştır. Sosyal medya kullanımındaki bu artış ise bireylerde kişilerarası etkileşime farklı bir boyut kazandırmıştır. Bireyler farkında olmadan sürü davranışı psikolojisi ile birçok davranışına yön vermektedir. Bu çalışmada yeni trend olan Instagram sosyal medya kanalında algılanan sürü davranışının, markaya olan davranışsal bağlılığın ve beğeniyi ifade etmeye yönelik tutumun satın alma niyetine etkisi incelenmiştir. Analizler sonucunda, beğeniyi ifade etmeye yönelik tutum ile algılanan sürü davranışının satın alma niyeti üzerinde pozitif yönde bir etkiye sahip olduğu bulgulanmıştır. Markaya olan davranışsal bağlılık ile satın alma niyeti arasında ise anlamlı bir ilişki görülmemiştir.
0 yorum:
Yorum Gönder