ÖZ
Bu çalışma, görüntü odaklı sosyal medya platformlarında kadın bedeni ile cinsiyet temsillerine ait popüler söylemlerin ve imajların, günümüz kadının kendilik algısında nelerin idealize edilmesine dair verdiği mesajlara odaklanıyor. Teknolojik gelişmelerin artması ve internet kullanımının yaygınlaşması yeni medya ortamlarının yoğun kullanımını beraberinde getirdi. Günümüz toplumunun hayatına dahil olan sosyal medyanın, algıları, bakış açılarını ve anlam inşasını şekillendirmeye başlaması, popüler kültürün oluşumu ve iletimindeki rolünü incelemek oldukça önemli hale geldi. Bununla birlikte, sosyal medya, kadınların beden imajlarını sergilemek adına yeni bir platform temin etmekte Geleneksel reklamcılıkta ünlü aktrisler, modeller aracılığıyla gerçekleştirilen kadın temsilleri bu çalışmada yeni medya ortamı olan Instagram ile Batılı kadın pop-ikonlar üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırma örneklemi olarak popüler kültürü ve Batı kültürünü yansıtan pop-ikonlar seçilmiştir. Bunun yanı sıra kadın pop-ikonların her birinin son 6 aydaki görsel paylaşımları, öncelikli olarak katergorisel içerik analizine tabi tutulmuş, analiz sonrası ortaya çıkan tematik kategorilerden birer örneğin çözümlemesi yapılarak, medya otoriteleri dışında ünlü kadınların kendilerini nasıl sundukları incelemeye tabi tutulmuştur. Tüm çalışma boyunca beden, kendilik, popüler kültür ve şöhret olgularının incelenmesinde çeşitli düşünürlerin ve sosyologların bakış açısından yararlanılıp, olgular çok boyutlu ele alınmıştır. Araştırmanın amacı, Instagram’daki idealize edilmiş ünlü kadın görüntülerine bağlı olarak popüler kadın imajlarını incelemek ve günümüzde kadınlarda idealize edilen benlik özelliklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder