ÖZ
Ciddi oyun, kullanıcıları çok yaygın olmayan konularla ilgili bilgilendirmek ve onların kültürel konulara ilgi ve bağlılıklarını önemli ölçüde arttırmak için dijital alanda bir araç olarak kavramsallaştırılır. Bu kavramsallaştırmayı sunmak ve tartışmak için yaptığımız örnek olay çalışması, antik Teos kentine dayanmaktadır. Bu makale arkeolojik kazı alanını araştıran ve dijital olarak canlandıran disiplinler arası bir araştırma olan Dijital Teos Projesi’ni tartışmakta ve sunmaktadır. Proje aynı zamanda kazı alanında kalıcı bir serginin sanal gerçeklik aygıtlarıyla arttırılmış deneyimini ve mobil oyun uygulamasını içerir. Bu makale kapsamında ana odak noktası, bir platform bulmaca oyunu olan Teos’lu Dionysos’dur. Oyun, Tanrı Dionysos’un öyküsünü mitolojik anlatılara dayanarak anlamak ve arkeolojik bilgiyi oynanabilir etkileşimlerle iletebilmek için dört antik mimari mekanı kullanır. Mobil platform oyununun bilindik kuralları arkeolojik imge ve esin kaynağı olarak kullanılırken, kullanıcıların antik mimari hakkında empatiye dayalı bir anlayış geliştirmelerine olanak tanır. Dijital bir oyundan beklendiği gibi eğlenceli ve merak uyandırıcı olmasının yanı sıra, bu oyunun arkeolojik kazı alanı ve bu alandaki tarihi arka plan, mitolojik öyküler ve bunların eğitici ve öğretici yönleri ile ilgili farkındalığı arttırmak gibi çok katmanlı bir amacı vardır. Bu pedagojik meydan okuma, birikmiş / yeni bilginin yaratılması ve dağıtılması için yeni yöntemler uygulamak için de bir fırsattır. Oyun tabanlı öğrenmenin (GBL), farklı eğitim geçmişlerinden gelen çok sayıda kullanıcı için öğrenmeyi önemli ölçüde geliştirebileceğine ve çeşitli uygulama alanlarında bunu yapabileceğine inanmaktayız.
OKU
0 yorum:
Yorum Gönder