ÖZ
Bu çalışmanın amacı Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği’nin alt boyutlarından biri olan Motivasyonel Stratejileri Ölçeği’ni ilkokul öğrencilerinin matematik dersinde kullandıkları motivasyon stratejilerini değerlendirmek amacıyla Türkçeye uyarlamaktır. Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği ilk olarak Pintrich ve arkadaşları (1991) tarafından öğrencilerin öz düzenleme ve motivasyon stratejilerini belirlemek amacıyla geliştirilmiştir. Bu çalışma Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeğinin motivasyon ile ilgili kısmı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için Balıkesir il merkezi içinde bulunan 8 ilkokul belirlenmiş ve bu okullarda öğrenim gören 210 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi araştırma sürecine katılmıştır. MSLQ ölçeğinin motivasyon ile ilgili kısmından maddeler seçilmiş ve bu maddeler için Türkçe çeviriler yapılmıştır. Yapılan çevirilerin ardından daha önceden yapılmış Türkçe uyarlamalarla karşılaştırmalar yapılmış ve maddeler seçilmiştir. Seçilen bu maddeler matematik dersine göre yeniden uyarlanmış ve ilkokul beşinci sınıf öğrencilerinin anlayabileceği şekilde yeniden ifade edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla LİSREL 8.80 programında doğrulayıcı faktör analizi ve güvenilirlik katsayısının tespiti için SPSS 17.0 programından yararlanılmıştır. Çalışmasının sonuçlarına göre Matematik Motivasyon Ölçeği’nin altı faktörden oluştuğu, ölçeğin iç tutarlılık katsayısının .85 ila .94 arasında değiştiğini göstermektedir. Madde toplam korelasyon değerleri ise .62 ila .89 arasındadır. Elde edilen bu sonuçlara göre ölçeğin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersinde kullandıkları motivasyonel stratejileri belirlemek amacıyla kullanılabileceği söylenebilir.
0 yorum:
Yorum Gönder