ÖZ
Bu çalışmanın amacı sosyal medyada akran iletişiminin ürüne karşı tutum ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Bugüne kadar yapılan çalışmalarda internet ortamında bireylerin satın alma davranışları incelenirken çoğunlukla firma yönlü iletişime odaklanılmıştır. İletişimde teknolojinin giderek artan etkisi, mekanikleşmenin yanı sıra insani ilişkiler ve akran iletişimi önemini korumaktadır. Çalışma sosyal medyada akran iletişiminin tüketim temelli davranışlara etkisi sorusu çizgisinde ilerlemektedir. Bu çalışmada da satın alma nihai sonucuna götüren bir model irdelenmiştir. Veriler iki bölümden oluşan anket formu kullanılarak toplanmıştır. Anketin ilk bölümünde akran grubuna aidiyet, akran iletişimi, ürün ile ilgili tutum ve satın alma niyeti son bölümde ise sosyal ağ kullanım sıklığı, kullanılan sosyal ağların sıralanması ve sosyal ağlarda akranlar ile konuşulan konu başlıkları sorulmuştur. Çalışmanın sonuç sosyal medya akran aidiyeti, tüketim temelli akran iletişimini arttırmaktadır. Sosyal ağdaki gruba aidiyet hissi bireylerin tüketim temelli akran iletişimlerini arttırmaktadır.
0 yorum:
Yorum Gönder