ÖZ
Bu çalışmanın amacı, liselerde Fizik eğitimini iyileştirme yönünde teknolojinin kullanılması ile ilgili yönetici görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Kocaeli ve bazı illerde görevli 114 gönüllü okul yöneticisi (müdür/ müdür yardımcısı) oluşturmuştur. Çalışmada tarama modeli kullanılmış olup, veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen beşli Likert tipi ölçek yardımı ile derlenmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı 0.91’dir. Elde edilen veriler betimsel ve yordamalı istatistik teknikleri ile analiz edilerek bazı bulgular elde edilmiştir. Bu bulgulara göre; okul yöneticilerinin “Öğretmen Yetkinliğine ve Teknoloji Destekli Konu İşlenmesine Yönelik Öneriler” ve ”Teknoloji Destekli Laboratuvar Etkinliklerinin Gerçekleştirilmesine Yönelik Öneriler” boyutundaki görüşlere yüksek düzeyde katıldıkları belirlenmiştir. Ayrıca, okul yöneticilerinin Fizik eğitimini iyileştirme yönünde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri ile bazı demografik özellikleri arasında bir farklılık olmadığı; Fizik ve Kimya branşı dışındaki ve Fizik bilgisi orta olan yöneticilerin ise Fizik eğitimini iyileştirme yönünde teknolojinin kullanılmasına yönelik görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
0 yorum:
Yorum Gönder