ÖZ
Beklenmedik bir durumda ortaya çıkan ve kurumun varlığını tehdit eden durumlar kriz olarak adlandırılır. Kriz sırasında meydana gelen her türlü durumu aşmak için kriz iletişimi oldukça önemlidir. Teknolojinin gelişmesi ve haberleşmenin artmasıyla birlikte krizin büyümesi çok daha hızlı olmaktadır. Özellikle sosyal medyanın yaygın kullanımı krizin hızla büyümesi ile beraber kriz sırasında doğru olmayan bilgilerin yayılmasına bu da yeni krizlerin doğmasına neden olabilir. 2019 yılında Çin’de başlayan bulaşıcı bir hastalık zamanla tüm dünya için ciddi bir sorun haline gelmiştir. Türkiye için de bu hastalık zamanla bir sağlık krizine dönüşmüştür. Kriz sosyal medya aracılığı ile çok hızlı büyümüş ve çarptırılmıştır. Bu çalışma kapsamında Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın Covid-19 isimli salgın hastalığın getirdiği kriz ortamını nasıl yönettiğine dair resmi twitter hesabı incelenmiş, kriz iletişimi ve sosyal medya arasındaki ilişki değerlendirilmiş, kriz sırasında sosyal medyanın etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın sonucunda kriz esnasında yapılması gerekenlerin sakin ve sabırlı bir şekilde yürütüldüğü görülmüştür. Bakan Koca’nın bu tavrı hem kamuoyu tarafından takdir edilmiş hem de krizi fırsata çevirmek isteyenlerin iyi bir kriz iletişimi sayesinde önü kesilmiştir. Sonuç olarak kriz sırasında uygulanan iletişim yönteminin doğru bir şekilde sürdürülmesinin, krizi yönetmek kadar kurum itibarına da katkı sağladığı açıkça görülmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder