ÖZ
Atatürkçülük temelinde Atatürk’ün akla, mantığa, bilime ve tekniğe dayalı olan düşünce sisteminin yatmış olduğu; onun gerçekleştirmiş olduğu uygulama ve yenilikler aracılığıyla Türk Cumhuriyeti ve Türk Milleti’nin hak ettiği uygarlık seviyesine ulaşabilmesini hedefleyen ilkeler ve fikirler bütünüdür. Bu fikirler ve ilkeler toplumsal hayatın her alanına ve devletin çalışma alanlarının tamamına entegre edilebilecek nitelikte olup, eğitim insan yetiştirme görevinden kaynaklı olarak söz konusu alanların başında yer almaktadır. Bu çalışmada eğitimin insan yetiştirme süreci esnasında yararlanılan temel kaynaklar olan öğretim programları Atatürkçülük ile ilgili kazanım ve konular açısından incelenmiştir. Çalışmada verilerin kaynağının Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri ve Matematik derslerine ait ilkokul öğretim programları oluşturmuş olup, söz konusu derslere ait halen uygulamada olan programların yanısıra bir önceki programlar da çalışma kapsamına alınmıştır. Öğretim programlarının incelenmesinde doküman analizi yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilmiş olan bulgular ışığında HBDÖP, SBDÖP ve TDÖP’de Atatürkçülük ile ilgili kazanım ve konuların sayısında bir önceki öğretim programlarına göre dikkati çeken düzeyde düşüş olduğu; FBDÖP ve MDÖP’de ise söz konusu kazanım ve konulara programlarda yer verilmemiş olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre öğretim programlarının geneli için belirgin eksikliklerin olduğu ve programların belirlenmiş olan bu eksiklikler paralelinde gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder