ÖZ
Bu çalışma İlköğretim 8. sınıf Fen Bilgisi dersinin kimya konularını oluşturan; periyodik tablo, kimyasal bağlar, kimyasal tepkimeler, asitler-bazlar konularında öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarını tespit etmek ve bu kavram yanılgılarının giderilmesi için öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır.
2007-2008 eğitim öğretim yılı 1. dönemi içinde Ankara ili, Etimesgut ilçesinde yer alan; Ağa Ceylan, Hasan Şükran Saruhan, İstiklal Ve Nasrettin Hoca İlköğretim Okullarında okuyan 633 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır.
Tez çalışması süresince öğrencilere kimyasal kavramlar testi uygulanmış ve test sonuçlarının değerlendirilmesinden sonra ortalamaya yakın puanlar alan dört öğrenci ile en yüksek puan alan öğrenciler acık uçlu sorulardan oluşan bir mülakata alınmıştır.
Araştırmada toplanan verilerin analizi, bilgisayar ortamında Microsoft Office Excel programı kullanılarak yapılmıştır. Tespit edilen kavram yanılgıları literatürde yer alan kavram yanılgıları ile örtüşmektedir. Literatürde yer almayan yeni kavram yanılgıları da tespit edilmiştir. Kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik Fen Bilgisi öğretmenlerine öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirmede dikkate alabilecekleri önerilerde bulunulmuştur. Eğitim programı uzmanlarının da dikkatine sunulan önerilere yer verilmiştir.
0 yorum:
Yorum Gönder