ÖZ
Günümüz teknolojisinin geldiği noktayı gösteren önemli unsurlardan biri olan nesnelerin interneti, teknolojik açıdan gelişimi sürerken araştırmacılar için de bu gelişimi yakalayıp açıklayabilmek için bir fırsat sunmaktadır. “İşletme” literatürü için de henüz başlangıç aşamalarında sayılabilecek nesnelerin interneti konusu, farklı perspektiflerden ele alınarak incelenmeye oldukça açıktır. Bu bağlamda; bu çalışmanın amacı, (i) konuyu “işletmeler” ve “tüketiciler” perspektifiyle ele alarak bu teknolojinin yalnızca “teknolojik bir yenilik” olmadığı; nesnelerin internetinin işletmeler açısından rekabetçi bir yaklaşımla kullanılabileceği ve tüketici/potansiyel tüketici açısından değer yaratabileceğine dair açıklayıcı bir kanıt sunmak ve (ii) nesnelerin internetinin “işletme” genelinde ve “müşteri” özelinde ne ifade ettiğini ortaya koymaktır. Konunun kavramsal çerçevesi, teorik altyapısı, uygulama örnekleri, faydaları ve tehditlerinin incelemeleri neticesinde; nesnelerin internetinin “rekabet avantajı sağlama” yönü üzerinde durularak geleceğine dair çıkarımlarda bulunulmuştur. Çalışma sonucunda, kısıt ve öneriler sunulmuş; genel bir sonuç verilmiştir.
0 yorum:
Yorum Gönder