ÖZ
Bu araştırmanın amacı, matematiksel akıl yürütme becerisi hakkında genel anlamda bilgi verdikten sonra ortaokul 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin matematiksel akıl yürütme beceri düzeylerini ölçmek, ve bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Matematiksel Akıl Yürütme Beceri Testi (MAYBT) kullanılmıştır. Veri toplama aracı demografik bilgileri içeren birinci bölüm ile matematiksel akıl yürütme ile alakalı 20 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan ikinci bölümden oluşmaktadır. Elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışmada betimsel istatistikler verildikten sonra öğrencilerin okudukları sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşmayı test etmek için bağımsız örneklem t-testi; anne-baba eğitim durumuna göre farklılaşmayı ölçmek için ANOVA testi yapılmıştır Araştırmanın bulgularına göre ortaokul öğrencilerinin matematiksel akıl yürütme becerilerinin orta düzeyde olduğu, anne-baba eğitim durumlarına göre ortaokul öğrencilerinin matematiksel akıl yürütme becerilerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı, cinsiyet, sınıf düzeyi ve kardeş sayısına göre ise anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.
0 yorum:
Yorum Gönder