ÖZ
Bu çalışma ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma metodolojisi kullanılarak yürütülen çalışmada 3. ve 4. sınıf Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) öğretmen adaylarıyla gönüllülük esasına göre yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu dijital vatandaşlık kavramını dijital teknolojinin bireyin yaşamını kolaylaştırması şeklinde ele almıştır. Kavramın doğru bir şekilde ele alındığı görülmektedir. Öğretmen adaylarının hepsi teknolojinin bilinçli ve doğru bir şekilde kullanılması için dijital vatandaşlıkla ilgili okullarda bir eğitimin verilmesini gerekli olduğunu düşünmektedirler. Öğretmen adaylarının dijital teknolojileri en çok sosyal ağlara girmek, alış veriş yapmak ve ödev araştırmak için kullandıkları görülmüştür. Dijital vatandaşlığın dokuz boyutundan biri olan dijital ticareti ise öğretmen adaylarının hepsi kullanmaktadırlar. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun online alışveriş yapacakları siteleri seçerken güvenli siteleri seçmeye dikkat etmeleri, bu konuda bilinçli olduklarını göstermektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder