ÖZ
Bu çalışmada, eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan ve modern fiziğe giriş dersi alan öğretmen adaylarının Compton olayını anlama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin onların akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu sorular kullanılarak elde edilmiştir. Ders, bütün gruplarda sözlü-yazılı anlatım yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki her öğretmen adayı, lise son sınıf öğrencisine Compton olayını anlaşılır bir şekilde açıklayacak bir mektup yazmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğretmen adayları ise ders kitabında yer alan konuyla ilgili problemleri çözmüşlerdir. Araştırmaya, 2007-2008 öğretim yılında öğrenim gören 54’ü bayan, 57’si bay olmak üzere toplam 111 üçüncü sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının Compton olayını anlama düzeylerinin düşük kaldığını, deney ve kontrol grubunun sontest sonuçlarının nitel ve nicel olarak karşılaştırılmasıyla varılan sonucun ve yapılan sınavdaki başarı yüzdelerinin, deney grubunun lehine olduğunu ön plana çıkarmıştır. Ayrıca, sontestle birlikte sorulan ek sorularla öğretmen adaylarının öğrenme amaçlı yazma aktivitesiyle ilgili düşünceleri yazılı olarak tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının %87,5’i hakkında mektup yazdıkları Compton olayını anladıklarını ve öğrenme amaçlı yazma etkinliğinin Compton olayını öğrenmelerinde etkili olduğunu belirtmişlerdir.
0 yorum:
Yorum Gönder