ÖZ
Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının dörtgenler ile ilgili anlamalarını kavram haritası aracılığıyla belirlemektir. Nitel bir doğaya sahip olan bu çalışma 26 ortaokul matematik öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak yönlendirmesi düşük olan “sıfırdan harita yap” türü kavram haritası tekniği ile elde edilen belgeler kullanılmıştır. Bu teknik ile her bir öğretmen adayından dörtgenler ile ilgili kendi kavram haritalarını oluşturmaları istenmiştir. Kavram haritalarında öğretmen adaylarının dörtgenlere ilişkin çizimleri ve işaret ettikleri tanımları doğru ve hatalı olmaları bazında betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular katılımcıların çoğunluğunun kavram haritalarını oluşturmak için geometrik çizimleri kullandıklarını ve genellikle parçalı sınıflama yaptıklarını göstermiştir. Katılımcılar en çok kare, paralelkenar ve dikdörtgen, en az da eşkenar dörtgen ve yamuk çizimlerini ele almışlardır. Hatalı çizim yapan katılımcıların yazılı açıklamalarına bakıldığında ise, dörtgenlere ilişkin gerekli özellikleri bildikleri ancak çizimlerde bu özellikleri göz ardı ettikleri görülmüştür. Son olarak, katılımcıların yamuğu çoğunlukla “yalnız bir çift kenarı paralel olan dörtgen” olarak tanımladıkları belirlenmiştir
0 yorum:
Yorum Gönder