ÖZ
Bu çalışmada matematik öğretmeni adaylarının geometri alan bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Türkiye'de bulunan bir devlet üniversitesinin 1. sınıfında öğrenim gören 52 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Durum çalışmasının verileri, 2016 yılı bahar döneminde ilköğretim matematik öğretmenliği programının birinci sınıf ikinci döneminde okutulan Geometri dersinin ilk haftasında, beş adet sorudan oluşan yazılı form ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarından açı, yükseklik ve köşegenin tanımlarını yapmaları, verilen şekillerin açı olup olmadığını ve dörtgenler arasındaki asimetrik ilişkileri tespit etmeleri, verilen şekillerin yüksekliklerini ve köşegenlerini çizmeleri istenmiştir. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının bu kavramlara ilişkin alan bilgilerin zayıf olduğunu göstermektedir. Bu sonuç ışığında, lise yıllarında öğretmen adaylarının nasıl bir geometri öğretimine maruz kaldıklarının araştırılmasında ve lisans programında yer alan geometri dersinin içeriğinin öğretmen adaylarının mevcut eksikleri dikkate alınarak yapılandırılmasında yarar vardır.
0 yorum:
Yorum Gönder