ÖZ
Kış aylarındaki ulaşımı kolaylaştırmak ve trafik güvenliğini sağlamak için özellikle köprüler ve viyadükler gibi kritik yol kesimlerinde oluşan buzlanmayı engellemek en önemli konuların başında gelmektedir.
Kar ve buz mücadelesinde en sık kullanılan yöntemler küreme, tuzlama, kum ve kimyasal madde uygulanmasıdır. Ancak bu yöntemler kar yağışı veya buzlanmadan sonra uygulandıklarında, kaplama-buz arasındaki bağın çözülebilmesi için daha çok madde gereksinimine, trafikte tıkanıklığına ve işletme hızında azalmaya neden olmaktadır. Kimyasal madde ve tuz kullanımı, görünüşte düşük maliyetli bir çözüm olarak görülmekte bununla birlikte yalnızca hava sıcaklığının çok düşük olmadığı şartlarda fayda sağlamaktadır.
Tuz kullanımı köprülerde, özellikle taşıyıcı elamanlarda ve metal kısımlarda korozyon kaynaklı olumsuz etkiler meydana getirmekte, kumla birlikte kullanıldığında drenaj sistemlerinin işlevini yitirmesine sebep olmaktadır. Bu istenmeyen durumlar günümüz geleneksel uygulamaların yerine, karayollarında ve sanat yapılarında buzla mücadelede farklı yöntemlerin kullanılması ile ilgili çalışmaların yapılmasına sebep olmuştur. İletken Asfalt Kaplamalar, hava sıcaklığı düşüşleri ve nem artışlarına duyarlı almaçlarla devreye giren aktif sistemler olup buzlanmayı daha oluşmadan önleyebilmektedir. Tuz yerine bu tür sistemlerin kullanılması ile korozyon kaynaklı yapısal hasarlar, trafik kazalarından kaynaklı can ve mal kayıpları azaltılabilir. Bu çalışmada buzlanmayla geleneksel mücadele yöntemleri yerine İletken Asfalt Betonu (İAB) uygulamaları hakkında önemli bilgiler verilmiştir.
0 yorum:
Yorum Gönder