ÖZ
Bu çalışmada, fizik öğretmen adaylarının ısı, sıcaklık ve iç enerji kavramları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları incelenmiştir. Araştırmaya Fizik Eğitimi Anabilim Dalı'nın 1, 2, 3, 4 ve 5. sınıflarında öğrenim gören toplam 89 fizik öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada, fizik öğretmen adaylarının ısı, sıcaklık ve iç enerji kavramları ile ilgili anlama düzeylerini ve kavram yanılgılarını belirlemek için Gülbaş (2013) tarafından geliştirilmiş olan üç-aşamalı "Isı, Sıcaklık ve İç Enerji Kavram Testi" (ISİEKT) kullanılmıştır. Araştırmada, fizik öğretmen adaylarının ISİEKT'deki üç-aşamalı sorulara verdikleri doğru cevapların ortalama yüzdesi sıcaklık ile ilgili sorular için %32, iç enerji ile ilgili sorular için %20, ısı ile ilgili sorular için %5 olarak belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının ISİEKT’deki üç-aşamalı sorulara verdikleri kavram yanılgısı cevaplarının ortalama yüzdesi sıcaklık ile ilgili sorular için %12, iç enerji ile ilgili sorular için %12, ısı ile ilgili sorular için %47 olarak tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, fizik öğretmen adaylarının ısı kavramını anlama düzeyinin çok düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının "iç enerjinin cismin sahip olduğu ısı miktarı" olduğuna ilişkin kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir.
0 yorum:
Yorum Gönder