ÖZ
Günümüzde devletler vatandaşların tercihlerine dayalı daha rasyonel kamu politikaları geliştirmeye ve daha iyi kamu hizmeti sunmaya yönelik bir baskı altındadırlar. Bu nedenle, son dönemde gerek gelişmiş gerekse gelişmekte olan ülkelerde gerçekleştirilen reformlar vatandaş-temelli kamu yönetimini inşa etmeyi hedeflemektedir. Kamu kurumu-vatandaş etkileşimini sağlamak vatandaş-temelli kamu yönetimini inşa etmenin önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Kamu kurumuvatandaş etkileşimi, vatandaşların politika oluşturma ve hizmet sunma süreçlerine dâhil edilmesini ve kamu kurumları ile vatandaşlar arasındaki ilişkilerin geliştirilmesini gerektirmektedir. İnternet alanındaki son gelişmeleri yansıtan sosyal medya, bu ilişkinin geliştirilmesinde yeni fırsatlar sunma potansiyeline sahiptir. Çünkü, sosyal medyanın doğasında, ortak içerik üretimi ve iki yönlü iletişim vardır. Bununla birlikte, sosyal medyanın kamu kurumu-vatandaş etkileşimini destekleyip desteklemediğini analiz eden ampirik çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma bir ölçüm seti kullanarak, bir sosyal medya aracı olarak Facebook aracılığıyla Türkiye’deki belediyelerin vatandaşla etkileşim düzeylerini ölçmeyi ve belediyeleri bu açıdan tasnif etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, Türkiye’de Facebook’ta belediyelerin vatandaşla etkileşim düzeyi oldukça düşüktür. Bu bulgu, ilgili literatürdeki diğer çalışmaların bulguları ile uyumludur.
0 yorum:
Yorum Gönder