ÖZ
Bu çoklu durum çalışmasının amacı, farklı öğretmenlik deneyimine sahip kimya öğretmenlerinin reaksiyon hızı ve kimyasal denge ünitesinde sahip oldukları pedagojik alan bilgisi (PAB) bileşenleri arasındaki etkileşimi incelemektir. Bu amaçla, farklı öğretmenlik deneyimine sahip üç kimya öğretmeni amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Veriler, kart-gruplama aktivitesi, içerik gösterimi, yarıyapılandırılmış görüşmeler, sınıf gözlemleri ve gözlem notları ile toplanmıştır. Verilerin analizinde derinlemesine PAB ve sürekli karşılaştırmalı veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, PAB bileşenleri arasındaki etkileşim için dokuz özellik ortaya koymuştur: a) Deneyimli öğretmenin aksine, deneyimsiz öğretmenin fen öğretimine bakış açısı geneldir, ve bu PAB bileşenleri arasındaki etkileşimi engellemektedir, b) PAB bileşenleri arasındaki etkileşim kendine ve konuya özgüdür, c) Deneyimsiz öğretmenlerin PAB haritaları parçalı bir yapıya sahipken, deneyimli öğretmenlerin PAB haritaları bütüncül bir yapıya sahiptir, d) Bütün haritalardaki etkileşimlerde, öğrenci, müfredat ve öğretimsel bilgiler merkezidir, e) Deneyimli ve deneyimsiz öğretmenler PAB bileşenleri arasında farklı düzeyde karmaşık etkileşimler gösterirler, f) Deneyimli öğretmenler, deneyimsiz öğretmenlere göre, daha fazla çift yönlü etkileşimlere sahiptirler, g) Deneyimli öğretmenler, deneyimsiz öğretmenlere göre, PAB bileşenleri arasındaki etkileşimi bilgi düzeyinden uygulama düzeyine dönüştürmede daha başarılıdır, h) Öğretmen özyeterliğinin, PAB bileşenleri kullanımında ve bileşenler arasında etkileşim kurmada rol oynadığı görülmüştür, ve i) Tüm öğretmenler aynı konuyu benzer ders planlarıyla ve aynı öğretim materyalleri ile öğretmenlerine ragmen, PAB bileşenleri arasında nasıl etkili etkileşimler kurdukları farklılık göstermiştir. Bu sonuçların, öğretmen eğitimine katkıları ve fen eğitimi araştırmaları için önerileri tartışılacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder