ÖZ
Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Hacettepe ve Gazi
Üniversiteleri’nde Biyoloji Eğitimi Anabilim Dal’ında öğrenim gören toplam 168 (155 Kadın,
13 Erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada hem nitel hem de nicel analiz teknikleri
kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, biyoloji öğretmen adaylarının yakın çevrelerinde en
çok karşılaşabilecekleri ağaç türleri alan uzmanlarının görüşleri alınarak geliştirilmiş Verilen
Ağacı Tanı (VAT) Testi ve iki açık uçlu yarı yapılandırılmış sorudan oluşan anket
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen nitel veriler MAXQDA 12 Programı ile,
nicel veriler ise SPSS 23 Paket Programı ile analiz edilmiştir.
İki kısımdan oluşan ölçme aracı sonucunda elde edilen verilere göre; öğretmen adaylarının
yakın çevrelerindeki birçok ağacı tanıma düzeylerinin düşük olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
Öğretmen adaylarının VAT Testi’nde yer alan ağaçlardan çam türündeki ağaçları tanıma
tanıma düzeylerinin diğerlerine göre daha yüksek olduğu saptanmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder