ÖZ
Doğum itibari ile ilk altı yıl olarak tanımlanan erken çocukluk dönemi (Okul öncesi dönem) bireyin hayatının şekillenmeye başladığı ve sağlıklı bir yetişkin olmasında etkili olan bir dönemdir. Çocuklar bu dönemini okul öncesi eğitim kurumlarında yaşıtlarıyla birlikte geçirebilmektedir. Çocukların fiziksel ve ruhsal gelişiminde çevrenin sahip olduğu fiziksel koşullar önemlidir. Çocuklar keşfederek öğrenirler ve bu keşiflerini yetişkinlerden farklı olarak oyun ile yaparlar. Bu anlamda anaokullarının oyun odaları önemli olmaktadır. Bu çalışma anaokullarındaki oyun odalarının fiziksel koşullarının kullanılan malzemelerin malzeme cinsi, renk ve doku bakımından önemini vurgulamayı amaçlamıştır. Yapılan çalışmada kalabalık ve genç nüfusa sahip Konya ilinde bulunan iki adet resmi ve beş adet özel anaokulunun oyun odalarında kullanılan malzemeler betimsel tarama yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. İlk olarak, dünyadaki örnekler incelenmiş, oyun odalarında doğal malzemelerin hem fizyolojik hem de psikolojik olumlu etkileri yönünden tercih sebepleri tespit edilmiştir. Sonrasında örneklem üzerinde iç mekanını oluşturan yer döşemesi, duvar, tavan kaplamaları ve bu bileşenlerdeki malzeme tercihleri tespit edilerek değerlendirilmiştir. Bu çalışma ile çocuğun yoğun olarak vakit geçirdiği oyun odaları tasarımı yapılırken bu konuda uzman mimarların görüşlerini etkilemesi ve sonuç ürünlerine yönelik farkındalık yaratması beklenmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder