ÖZ
Bu araştırmada sosyal medya kullanımın her geçen gün hızla yayıldığı toplumda yer alan farklı kuşakların değişen değer ve davranışlarının belirlenebilmesi amacıyla bir dizi ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Baby Boomers kuşağı (1944-1964) ile Z kuşağı (2000-2020) arasında yer alan 516 kişi oluşturmuştur. Ölçeklerin geliştirilme aşamalarında yapı geçerliğinin sağlanması için açımlayıcı faktör analizi ve güvenilirliğinin sağlanması için ise Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayıları kullanılmıştır. Yapılan geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları sonucunda üç bağımsız ölçek elde edilmiştir. Bu ölçekler Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği, Çalışma Hayatı Ölçeği ve Farklılıkları Kabul Ölçeği olarak adlandırılmışlardır. Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği, Süreklilik ve Yetkinlik adını alan iki alt ölçeğe sahiptir. Çalışma Hayatı Ölçeği, İşe Önem Verme ve Kurallara Uyma adını alan iki alt ölçeğe sahiptir. Farklılıkları Kabul Ölçeği ise Farklı Dini/Etnik Yapıları Kabul, Farklı Dış Görünüşleri Kabul ve Farklı Düşünceleri/Değerleri Kabul adını alan üç alt ölçeğe sahiptir. Tüm ölçek ve alt ölçekler geçerli ve güvenilir bulunmuştur. Elde edilen ölçeklerin araştırmacılar tarafından bağımsız olarak tek tek veya bir batarya olarak birlikte kullanılması umulmaktadır.
0 yorum:
Yorum Gönder