ÖZ
Bu çalışmanın amacı benzetmelerle desteklenmiş kavramsal değişim metinlerine dayalı öğretimin lise 2. sınıf öğrencilerinin reaksiyon hızı konusunu anlamalarına, kavram yanılgılarını azaltmalarına ve kimya dersine olan tutumlarına etkisini incelemektir.
Çalışmada aynı kimya öğretmeninin eğitim verdiği 42 lise ikinci sınıf öğrencisi yer almıştır. Çalışma Çanakkale’de bir genel lisede 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılı ilkbahar döneminde gerçekleştirilmiştir.
Çalışma için öğrenciler iki gruba ayrılmıştır. Deney grubunda reaksiyon hızı konusu işlenirken benzetmelerle desteklenmiş kavramsal değişim metinleri kullanılmıştır.
Kontrol grubunda ise aynı konu işlenirken geleneksel kimya öğretim metodu kullanılmıştır. Öğrencilerin reaksiyon hızı konusunda başarılarını belirlemek için reaksiyon hızı başarı testi, kimya dersine karşı tutumlarını belirlemek için kimya dersi tutum ölçeği, bilimsel işlem becerilerini ölçmek için ise bilimsel işlem beceri testi uygulanmıştır.
Çalışmanın hipotezlerini test etmek için Çok Yönlü Varyans Analizi istatiksel analiz yöntemi kullanılmıştır.Analiz sonuçları benzetmelerle desteklenmiş kavramsal değişim metinlerini kullanan öğrencilerin reaksiyon hızı konusundaki başarılarının geleneksel kimya öğretim metodunu kullanan öğrencilere göre daha yüksek olduğunu göstermiştir.
Bu çalışma için geliştirilen yöntemler ve elde edilen sonuçlar öğretmenlerce tepkime hızı konusundaki kavram yanılgılarını azaltmada ve gidermede kullanılabilir.
0 yorum:
Yorum Gönder