ÖZ
Bankacılık sektöründe müşteri ihtiyaçlarının doğru, eksiksiz ve hızlı bir şekilde tespit edilmesi ve ürün önerilerinde bulunulması, müşteri memnuniyetinin artırılması için önem arz etmektedir. Her geçen gün artan işlem ve müşteri sayısı nedeniyle analiz yapmak; zaman ve bellek tüketimi açısından maliyetli hale gelmiştir. Bu bildiride, ürün öneri sisteminin performansını artırmak için Pazar Sepeti Analizi sürecine örneklem oluşturma işlemi dahil edilmiştir. Böylece evren yerine; evreni temsil eden ve daha az gözlem sayısına sahip örneklem üzerinde işlem yapılarak, analiz süresi ve bellek kullanımı azaltılabilecektir. Bu kapsamda, örneklem oluşturma yöntemleri, örneklem boyutlarını bulan teknikler, oluşturulan örneklemlerin evrene benzerliğini ölçen testler ve örneklemden çıkartılan birliktelik kuralları incelenmiştir. Müşterilerin ortak satın alma davranışları Apriori algoritması kullanılarak bulunmuştur. Teknikler; eksiksiz kural çıkartma ve harcanan süre kriterlerine göre karşılaştırılmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder