ÖZ
Bu çalışmanın amacı, ortaokul-lise öğrencilerinin ve öğretmenlerinin kitap kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforları incelemektir. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim modeli kullanılmıştır. Çalışmaya 2018- 2019 Eğitim-Öğretim Yılı II. Döneminde İstanbul İli Avcılar ve Küçükçekmece ilçe sınırları içerisinde yer alan bir ortaokul ve bir lise öğrenim gören 231 öğrenci ve görev yapan 61 öğretmen katılmıştır. Öğrencilerin ve Öğretmenlerin “kitap” kavramına yönelik metaforlar geliştirdikleri dokümanların çözümlenmesi içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi dokümanların elektronik ortama aktarılması ve ayıklanması, metafor ve gerekçelerin sınıflandırılması, kavramsal kategorilerin geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları ve nicel veri analizi aşamalarından oluşmaktadır. Araştırmaya katılan lise ve ortaokul öğrencileri 118, öğretmenler ise 42 metafor geliştirilmiştir. Kitap kavramına ilişkin öğretmen tarafından geliştirilen 42 metafor 6 kavramsal kategori altında, öğrenciler tarafından geliştirilen 118 metaforda ise 5 kavramsal kategori altında toplanmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder