ÖZ
Günümüzde kriz iletişiminin en önemli ayağı haline gelmiş olan sosyal medya yönetimi detaylı ve titiz bir çalışma gerektirmektedir. Hâlihazırda hassas bir mecra olan sosyal medya, kriz dönemlerinde daha da hassas bir hal almaktadır ve kurumun en küçük bir hatası bile olumsuz tepkilere sebep olabilmektedir. Bu da krizin yeni krizler doğurmasına neden olacaktır. Kriz anında sosyal medya yönetimi, özellikle şahıs bazındaysa liderlik ve güven konularıyla da yakından ilgilidir.2014 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde siyahi bir gencin silahsız olmasına rağmen polis tarafından öldürülmesiyle başlayan protestolar 2015 yılında yaşanan Freddie Gray olayı sonrasında da devam etmiş; halk tepkisini sokaklara dökülerek ve sosyal medyadan sorumluları hedef alan mesajlar yayımlayarak göstermiştir. Bu süreçte ABD Başkanı Barack Obama ve bir sonraki başkanlık seçimlerinin muhtemel galibi olarak değerlendirilen Hillary Clinton da kendi Twitter sayfalarında paylaşımlarda bulunmuştur ve bu paylaşımlar farklı tepkiler almıştır. Bu çalışma, Obama’nın Baltimore olayları sırasında paylaşımda bulunma konusunda geç kaldığı için sayfasında en güncel olan tweet’ine, sonrasında Beyaz Saray Twitter hesabından retweet yaptığı Ferguson açıklamasına ve Hillary Clinton’un Baltimore olaylarına dair tweet’ine gelen yorumları değerlendirmektedir. Bu paylaşımlara yapılan yorumlar kriz iletişimine dair önemli ipuçları sunması açısından önemlidir. Çalışma kapsamında ele alınan tweet’ler krize dair algıya, gösterilen duygulara ve organizasyonun (veya bireyin) dış paydaşlarıyla iletişim kurma stratejilerine verilen tepkiye kodlanmıştır. Sosyal medya içeriğinin analiz edilmesi stratejik iletişim yönetimine dair önemli ipuçları elde etmemizi sağlayacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder