ÖZ
Bilgi ve iletişim teknolojileri birçok alan yanında kamu yönetimi alanında modernleşmeyi ve ilerlemeyi sağlayan temel bir reform olarak algılanan e-devlet alanında da reformları destekleyen bir unsurdur. Bununla birlikte, bilgi ve iletişim teknolojilerinin uygulanabilmesi için politikacılar ve uygulamacılar tarafından e-devlet ile ilgili çıktıların, risklerin, maliyet ve faydaların daha iyi bilinmesi gerekmektedir.
Bu çalışmanın amacı kamu hizmetlerinden faydalanan bireylerin, bilgi teknolojilerinin gelişmesine bağlı olarak genel olarak e-devlet uygulamalarından, özel de ise internet yoluyla kamu hizmetleri sunumundan ne ölçüde yararlandıklarını ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik olarak yapılmıştır. Çalışmada bireylerin hangi kamu kurumlarının internet sitelerini ne ölçüde ziyaret ettikleri, hangi amaçla bu sitelere girdikleri bunun yanı sıra online kamu hizmetleri ile ilgili olarak olumlu ya da olumsuz düşünceleri yer almaktadır.
Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için, Isparta il merkezinde literatürde geliştirilmiş bulunan ölçeklere dayanarak hazırlanmış bir anket yapılmış ve sonuçlar SPSS 13 paket programı aracılığı ile Ki-Kare ve t testi analizlerine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda Isparta ilinde e-devlet hizmetlerinden faydalanma derecesi ağırlıklı olarak eğitimli kesimle yapılan anket sonuçları ile test edilmiş ve hipotezlerin önemli bir bölümü kabul edilmiştir. Eğitim seviyesi dışında vatandaşların aylık gelir düzeyleri ve meslekleri de kamu hizmetlerinden internet yoluyla faydalanma düzeyini açıklamaktadır.
0 yorum:
Yorum Gönder