ÖZ
Bu araştırma; öğrencilerin Işık ünitesinde yer alan ışığın mahiyeti ve ışığın hızı konuları hakkındaki yanlış kavramlarını tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Öğrencilerin bu yanlış kavramları başka bir ifade ile kavram yanılgılarını oluştururken kendi günlük deneyimlerinden ne derece etkilenmiş olabilecekleri de araştırmanın bir başka boyutunu oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada, açık uçlu soruların olduğu bir kavram testi hazırlanmıştır. Bu test 5. ve 6. sınıf öğrencilerine uygulanmış ve elde edilen veriler yorumlanmıştır. Sonuçta; öğrencilerin, ışığın bazı temel kavramları ile ilgili olarak kavram yanılgılarına sahip oldukları ve öğrencilerin bu kavram yanılgılarını çoğunlukla kendi günlük deneyimlerinden etkilenerek oluşturdukları saptanmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder