ÖZ
Problem çözme, öğrenme sürecinin en önemli basamaklarından biridir. Problem çözme sürecinde başarılı olmanın en iyi yollarından biri ise, problem çözme stratejilerini etkili bir şekilde kullanabilmektir. Buradan yola çıkarak fizik ö~etmen adaylarının fizik problemlerini çözerken ne tür stratejiler kullandığını, bu süreçte yer alan problem çözme davranışlarının neler olduğunu, sınıf düzeyine göre strateji ve davranış değişikliklerini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla Dokuz Eylül üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Da'ı her sınıf düzeyinden ikişer ö~men adayı seçilmiştir. Araştırmanın verileri bu öğretmen adayları ile yapılan yapılandınlmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda 1.,2., 3. ve 4. sınıf düzeyindeki öğretmen adaylarının problem çözmede yüzeysel bir yaklaşım içinde oldukları, bununla beraber 5. sınıfa devam eden öğretmen adaylarının daha derinsel bir yaklaşıma sahip olduğu ve daha çok sayıda pr0blem çözme stratejisi kullandığı görülmüştür.
0 yorum:
Yorum Gönder