ÖZ
Son yıllarda sosyal ağ bağımlılığı mobil telefonundan bir şekilde mahrum kalma korkusu olan nomofobi ve gündemi kaçırma korkusu olarak bilinen “FoMO” (Fearof MissingOut)’nun yaygınlaşmasına neden olmuştur. Diğer taraftan sosyal ağlar birçok özelliği yanında iletişim ve bilgi belge paylaşımı konusunda ciddi olanaklar sunmaktadır. Ancak olumlu ve olumsuz yönleriyle toplumda kabul gören ve geniş kullanım kitlesi ve özelliklere sahip sosyal ağlardan yoksun kalma durumunun nasıl bir etki yarattığına ilişkin belirsizlik söz konusudur. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal ağları kullanım amaçları ve sosyal ağlardan yoksun kalma durumundaki deneyimlerini betimlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu sosyal ağları aktif kullanan eğitim fakültesi üçüncü sınıfta okuyan 109 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma toplam dört hafta sürmüştür. Katılımcılardan bu süre içerisinde sosyal ağları kullanmamaları istenmiştir. Araştırma verileri araştırma süreci sonunda nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nitel veri analizlerinden betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda katılımcıların en çok sırasıyla Facebook, Whatsapp ve Instagram gibi sosyal ağları kullandıkları belirlenmiştir. Yine katılımcıların sosyal ağları öncelikli olarak iletişim ve bilgi belge paylaşım amaçlı kullandıkları ve diyet sürecinde en çok paylaşım ve iletişim için sosyal ağlara gereksinim duydukları ortaya konulmuştur. Araştırma sonunda sosyal ağ diyeti sürecinde yerine konulan etkinliklere ve yaşanan duygu durumlarına ilişkin bilgilere ulaşılmış ve bu bilgiler ışığında yapılacak yeni araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
0 yorum:
Yorum Gönder