ÖZ
Günümüzde, teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler, işletmeleri değişime yönlendirmektedir. İnternet, bilgiye kolay ve hızlı ulaşabilmeyi sağlamakla birlikte yine aynı hızla bilginin tüketilmesine de neden olmaktadır. TÜİK verilerine göre, Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı %92.50, Hanelerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı %69.50 olup her geçen yıl bu değer yükselmektedir. Ayrıca kullanıcıların internet ve sosyal medyada geçirdikleri süre, televizyon başında geçirdikleri süreden her geçen gün artmakta olduğundan İnternet ve Sosyal Medya yeni yüzyılın en büyük iletişim ve reklam araçlarının başında gelmektedir. Bu noktada Deniz Turizm işletmeleri pazarlama süreçlerini yeniden yapılandırmak durumundadırlar.
Bu çalışmanın amacı, İnternet üzerinde, E-ticaret sitelerinin ve Sosyal medya ağlarının pazarlama aracı olarak, Deniz Turizm sektöründe kullanımını ortaya koymak ve işletmeleri, bu fırsatları değerlendirme ve çözüm yollarının araştırılması hususunda yönlendirmektir. Araştırmada Deniz Turizm İşletmelerinin web siteleri ve Sosyal Medya üyelikleri incelenmiş ve içerik analiz yöntemi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder