ÖZ
Bu çalışmada ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin zihnin geometrik alışkanlık bileşenlerinden ilişkilendirme ve genelleme süreçlerini üçgen ve paralelkenar alan geometrik problemlerinde nasıl kullandıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma grubunu İzmir ilinin devlet ortaokullarında öğrenim görmekte olan dört erkek ve altı kız toplamda on öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından ortaya konan iki durum dikkate alınarak öğrenci seçimi yapılmıştır. Bu yönüyle araştırma, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemidir. Bu ölçütler; (i) öğrencilerin 6. sınıf seviyesinde olması (ii) öğrencilerin bir önceki yıla göre başarı ortalamalarının orta ve yüksek düzeyde olmasıdır. Elde edilen veriler görüşmelerle toplanmıştır. Öğrencilere ilişkilendirme ve genelleme bileşenlerini içeren açık uçlu problemler yöneltilmiştir. Veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulguların sonucunda öğrencilerin ilişkilendirme alışkanlığı bağlamında geometrik şekil tamamlayabildikleri ya da parçalara ayırabildikleri ancak bir kısmının genelleme alışkanlığı bağlamında istenilen genellemeye ulaşamadıkları görülmüştür.
0 yorum:
Yorum Gönder